Літаратурнае чытанне
14.04 - 24.04
Раздзел. Колеры года. Вясна.
Тэма. Цётка. "Сварба". Я.Колас. "Песня аб вясне"
Працуем на на стар.57.
Прачытайце верш Т.Кляшторнай
- Падумай, што значыць "сонца прайшлося". "вясна рассыпала"?
- Якімі вы ўбачылі сонца і вясну?
- Што рассыпала вясна?
- Якога колеру пралескі?
- Успомніце, як называецца першы месяц вясны, другі вясенні месяц, трэцімесяц вясны?
- Растлумачце назву "сакавік"
- Як узнікла назва "красавік"?
- Як па-іншаму можна назваць трэці вясенні месяц?
Слоўнік.стар.58.
Прачытайце значэнне слоў.
- Якімі словамі можна замяніць слова можна замяніць слова "сварба": спрэчка, размова, сварка, гульня, гутарка.
Цётка "Сварба"
- Якімі словамі можна замяніць слова можна замяніць слова "сварба": спрэчка, размова, сварка, гульня, гутарка.
Цётка "Сварба"
Працуем на стар. 59 -61
Прачытаць твор і адказаць на пытанні.
Прачытаць твор і адказаць на пытанні.
Верш Я.Коласа "Песня аб вясне"
Працуем на стар.62 - 63.
Прачытаць верш і адказаць на пытанні.
Дам.зад. стар.57 - 63;
пераказ твора "Сварба" па плану;
вывучыць верш "Песня аб вясне" на памяць;
выканаць заданне ў сшытку, урок 43.
* (заданне ў сшутку выконваем ў адпаведнасці тэм)
Тэма. Ф.Рамашка. "Першы колер вясны"; В.Вярба "Пралеска"
Ф.Рамашка "Першы колер вясны"
Працуем на стар.65 - 66
- Якія прыметы вясны апісаны?
- Што было блакітнага колеру? Пералічыце.
- Які вывад зрабіла Алесьа?
- На што падобныя кропелькі выды?
В.Вярба "Пралеска".
Пралеска - подснежнік
Працуем на стар.67 -68. Прачытайце верш і адкажыце на пытанні.
- Якой вы ўбачылі гэтую кветачку?
- Дзе яна расцвіла?
- Якія расліны паказаны як жывыя істоты?
- Што значыць "бярозы спалі на ўзлеску", "узняла галоўку"?
- Што маецца на ўвазе пад словамі "белая пярына", "тоненькая ножка"?
- Чаму пралеска паводзіла сябе нясмела?
- Чаму кветцы стала страшна?
- Што яна бачыла вакол сябе?
- З чым сонца параўноўвае пралеску? Чаму?
- З чым сонца вітае кветачку?
- Што зашапталі бярозы?
- Як яны гэта зрабілі?
- Які вывад зрабіла елка?
Дам.зад. стар.65 - 68;
прачытаць "Першы колер вясны" Ф.Рамашка і адказаць на пытанні;
навучыцца выразна чытаць верш "Пралеска"Я.Колас;
выканаць заданне ў сшытку, урок 44
Тэма. Я.Колас "Прылёт птушак"; М.Чарот "Вясенняя раніца"
Я.Колас "Прылёт птушак"
Працуем на стар. 70 -73
Прачытаць твор і адказаць на пытанні.
- Якую птушку выглядаў Ясь у небе?
- Чаму яе цяжка заўважыць?
- Як адчуваў сябе Ясь? Чаму?
- Як спяваў жаваранак? Знайсці і прачытаць.
- Чаму ў Яся замірала душа?
- На што падобна песенька жаваранка?
- Які настрой быў у Яся?
- Што ён хацеў зрабіць з птушачкай, калі б мог?
- Чаму яму гэтага хацелася. Знайсці і прачытаць.
- Чым хваліўся Ясь перад сябрамі?
- Што рабілі дзеці?
- Якая птушка прыляцела пасля жаваранка?
- Зачытайце, як пра гэта гаворыць аўтар. Як вы разумееце выраз "мала дбае"?
- Як сустракаюць дзеці кожную новую птушку?
Падзяліць тэкст на сэнсавыя часткі ў адпаведнасці з планам .
М.Чарот "Вясенняя раніца"
Працуем на стар. 74
- Якія прыметы вясны апісваюцца ў вершы?
Дам.зад. стар. 70 - 74;
прачытаць твор Я.Коласа "Прылёт птушак", пытанні, пераказ;
выразнае чытанне верша М.Чарот "Вясенняя раніца";
выканаць заданне ў сшытку, урок 45.
Комментариев нет:
Отправить комментарий